21 Ocak 2013 Pazartesi

OTLUKBELİ SAVAŞI


GERÇEKLEŞEN RÜYA
OTLUKBELİ SAVAŞI, FATİH SULTAN MEHMET, RÜYA, SADRAZAM, UZUN HASAN, PONTUS RUM KRALI, ERZİNCAN TERCAN OVASI
          Ordusuyla birlikte Otlukbeli’ne savaşmaya giderken bir gece otağında rüya gören Fatih Sultan Mehmet Han, rüyasını sadrazamına anlatır:
        “Rüyamda ya bayram ya da düğün gibi bir kalabalık ortasında bulunuyordum. Kalabalık arasından Uzun Hasan bir pehlivan kispeti giymiş bir şekilde ortaya çıkıp durdu.”Var mı benimle güreşecek kendine güvenen pehlivan? diye bağırmaya başladı. Bunları bana bakarak ve meydan okuyarak söylüyordu. Bende bir pehlivan kispeti giyerek meydana çıktım. Dövüş sırasında bir ara Uzun Hasan benim gafletimden yararlandı. Üzerime hücum ederek beni dizlerimin üzerine çökertti. O anda dünya başıma yıkılmıştı sanki. Uzun Hasan’ın ikinci hamlesini yapmasına fırsat bırakmadan ayağa kalktım. Bana yaklaştığında göğsüne öyle bir yumruk vurdum ki, dayanamayarak sırt üstü yere düştü. Hıncımı alamamıştım. Bir elimi göğsüne sokup ciğerinden bir parçasını koparıp yere attım. Bunun üzerine ter içinde ve heyecanla uyandım.”
        Sadrazam bu rüyayı şöyle yorumladı: “ Rüya tabirini bilmem. Ancak buradaki ifadelerden önce bir sıkıntı çekileceğini sonra ise bizim tarafın galip geleceğini söylemek mümkündür.”
       Bu tabire üzülen Fatih Sultan Mehmet Han, aynı rüyayı diğer beylere de anlattığında onlarda Sadrazamın tabirine hak verdiler.
      Gerçekten de Otlukbeli Savaşı, rüyayı tabir edenlerin söyledikleri gibi gelişti. Fatihin kumandanlarından Has Murat Paşa, ordunun asıl büyük kısmını beklemeden düşmanla savaşarak yenilmiş ve askerlerinin çoğu ölmüştü. Kaçanlar ise ordunun büyük kısmına katılmışlar ve ikinci savaşta Osmanlı ordusu galip gelmişti.

Otlukbeli Savaşı 11 Ağustos 1473 yılında Erzincan ilinin Tercan Ovasında Otlukbeli denilen yerde, Osmanlı Padişahı Fatih Sultan Mehmet Han ile Akkoyunlu Devleti Sultanı Uzun Hasan arasında yapılmış bir meydan muharebesidir. Savaşın sebebi Uzun Hasan’ın Pontus Rum Kralının damadı olması nedeniyle Trabzon’un mirasının kendisinin olduğunu iddia etmesi ve Trabzon’u almak istemesidir. Yapılan ilk çatışmayı Akkoyunlu ordusu kazanmış daha sonra Otlukbeli mevkiinde meydana gelen büyük savaşı Osmanlı Devleti kazanmıştır. İki devlet arasında anlaşma yapılmış, Uzun Hasan, savaşta yanında yer alan Türkmenleri İran’a götürmüş ve bunlar daha sonra Akkoyunluların yerine kurulan Safevi devletinin oluşmasında büyük rol oynamışlardır.

Emine Sevinç

0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Facebook Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review